miercuri, 9 iunie 2010

"Yeah Mr. White! Yeah Science!"

Dexter nu m-a prins, Lost-ul m-a încurcat prea tare, astfel că după sezonul al doilea nu am mai vrut să-mi muncesc memoria aiurea și l-am lăsat baltă, serialele gen Sex in dă siti - girl power, men sucks - mă amuză, dar nu fac parte din realitatea mea, serialele despre și cu medici, spitale etc. îmi par toate la fel. Californication.. parcă-parcă m-a prins.. Serialul de comedie Curb Your Enthusiasm absolut superb! L-aș revedea oricând, la orice oră! Mi-a mai plăcut, la început, serialul Big Love și vreau să văd neapărat Lie to me!

So.. pentru mine, deocamdată, există două seriale de televiziune pentru care aș sta trează zi-noapte. Le-aș și revedea, în același ritm. Sunt așa: Nip/Tuck (medicii extrem de atrăgători, profesioniști, dar puțin cam criminali în serie, apoi iar drăguți, triști, disperați, îndrăgostiți, paranoia etc.). Ceva de genul.. eu sunt imaginea unui profesionist desăvârșit, cu o familie sănătoasă, carieră de succes. Un om împlinit. Oprește-te aici! Nu vrei să știi ce e în spatele acestei poze!

Și Breaking Bad! Not a chemistry fan, dar serialul ăsta îți deschide pofta de știință. Dacă nu de știință, atunci sigur de Christal Meth & shit. Dacă ești ca mine și nu te atrage nici varianta asta.. atunci cu siguranță îți va plăcea serialul. Pentru tot - scenariu, regie, personaje.

Șoul are trei sezoane.
Este vorba despre un prof de chimie (Walter H. White, made by Bryan Cranston) care duce o viață dublă - cea de tată pentru un adolescent cu un mic handicap, soț pentru o femeie însărcinată pentru a doua oară, profesor ca toși profii de chimie - neinteresant pentru elevi, un om de știință valoros, dar ratat, cumnat plictisitor.
Acest Mr. White este diagnosticat cu cancer la plămâni. Hei, scenariul ăsta îl putem trăi în orice clipă. Cancer! La sâni, de piele, osos, de plămâni, cerebral, esofagian, gastric, laringial. Just pick one! ( Chiar nu glumesc pe tema asta, încerc doar să fiu sarcastică).

Profu' (cuvântul ăsta mi-aduce aminte de Filantropica :)) își dă seama că oricum nu mai are nimic de pierdut, gen It's now or never și se decide să o dea pe lucruri rele din care poate ieși ceva bun. Ajunge, printr-o întâmplare provocată, să-l descopere pe Jesse (made by Aaron Paul), fostul lui elev, acum producător de metadonă. Ca să nu-l dea pe mâna DEA (Drug Enforcement Administration), profu' îi propune altceva. Să lucreze împreună. Devin parteneri și intră în bizniz. Iar profu' expert în chimie prepară niște substante pe măsura capacității lui. Adică cele mai pure de pe piața existentă. EVER! Și lucrurile se complică de la episod la episod. A, cumnatul profesorului White, Hank (made by Dean Norris) este șeful DEA din statul respectiv. Deci tensiunea se dublează.

În primele episoade apare și un român. Un român care joacă rolul unui român, patron de benzinărie sau așa ceva. În film îl cheamă Bogdan și este șeful profului, care, după orele de la liceu, lucrează suplimentar aici. Bogdan (cu niște sprâncene mari) vorbește la telefon în română. Rolul este jucat de Marius Stan, fizician la Laboratorul Național din Los Alamos, Statele Unite. Apariția lui în film a atras atenția, așa că a intrat și în sezonul al treilea. Mai mult, copiii lui au fost distribuiți în alte două seriale și merg bine..

Serialul a apărut în 2008, iar seria a treia în aprilie 2010. Încă aștept să văd ultimul sezon. Nu m-am putut abține și am tras cu ochiu' ce și cum..

Îmi place Jesse.
Este atât de stângaci și prostuț! Și are un accent foarte ciudat. Nu accent, dar vorbește cumva anume. Foarte dulce. Este micuș, skynny legs, se îmbracă cu haine prea largi, are un aer de șmecheraș, dar o da-n bară mereu. Când se îndrăgostește, este adorabil. Iar când suferă.. ai vrea să-l înfiezi pe loc. Cel puțin eu :). Pick a Boo este episodul din sezonul doi care îl arată pe Jesse Pinkman așa cum este, de fapt. Are un suflet bun, el este de fapt un copil bun, dar a făcut câteva alegeri greșite, care l-au adus în situația asta urâtă de a fugi mereu. Și a nenoroci și alte vieți. Este nevoit să joace rolul unui traficant nemilos. Și nu mai poate da înapoi, pentru că pe Mr. White l-a luat valul. Mai târziu, când singura ființă pe care a iubit-o (Jane made by Krysten Ritter)moare.. Jesse ajunge la marginea prăpastiei.. Iar Aaron Paul.. aah!

Profu' se transformă văzând cu ochii. Prinde gustul puterii, simte mirosul verzișorilor mulți, tot mai mulți, foarte mulți și nu se mai poate opri. Unde va ajunge? Aștept să văd. Și voi aștepta și alte sezoane viitoare, cel puțin 5.

Yo!!! Este un film perfect. Matematic. Milimetric gândit și realizat. Te face să te gândești așa. Dacă aș muri peste un an, ce naiba las în urma mea? Am trăit curat, am respectat legea, nu am făcut abuzuri, nu am dat din coate ca să ies în față, deși sunt un om valoros pentru societate. Am adunat doar frustrări și nu am realizat nimic important. Am o familie, am doi copii. Vor rămâne curând fără sprijinul meu. Fuck! Știi ceva? Nu mai am nimic de pierdut. De acum încolo eu fuck regulile!

"Yeah Mr. White! Yeah Science!"

2 comentarii:

Carmen spunea...

suna bine.ma incred in tine si il caut.si iti spun daca ai dreptate

Ralux spunea...

Perfect, Carmen. Te asigur ca nu m-am aberat degeaba ;) și aștept nota ta pentru film