miercuri, 28 octombrie 2009

Asa cum suntem noi...


Ce poti face atunci cand vrei sa uiti de jigodii, sa scapi de programul tv stupid si sa iti mai speli creierul imbacsit? Cum ce? Sa te uiti la un film. Si cum de foarte multe luni nu am mai avut timp si nici dispozitia necesara pentru a urmari un film bun, musai romanesc, a venit si timpul perfect pentru asa ceva. Buun. Am continuat sa vizionam cele mai recente filme romanesti. Am ales ,,Cea mai fericita fata din lume,,. Delia are 18 ani si este singurul copil in familie. Fata castiga o masina în urma unei campanii promotionale la sucuri racoritoare, pentru care a trimis trei etichete. Drept urmare, este chemata la Bucuresti, pentru a filma un testimonial, dovada ca premiile au intrat in posesia castigatorilor. Sarea si piperul sunt date de parintii sarmanei fete, care o inconjoara ca rechinii, incercand s-o determine sa vanda masina si sa scape astfel de saracie :)). Excelent este rolul tatalui Deliei, jucat de.. stupoare.. Vasile Muraru. O comedie cu gust amar, tipic romaneasca. Dialoguri inspirate din copilaria si adolescenta oricarui decretzel. ,,Eee.. numai eu stiu cate sacrificii am facut pentru ca tu sa ai tot ce vrei!Te-am crescut in puf, nu ti-a lipsit nimic si acum asa ne rasplatesti?,, :))) Genial, trebuie vazut filmul, trezeste amintiri!Totusi.. trebuie sa ai nervii tari in momentele in care Delia trage duble pentru acea reclama stupida! Foarte bine evidentiat si limbajul de mahala al cameramanilor, sunetistilor etc. Romania, frate!


A urmat apoi ,,Politist, adjectiv,,. Cristi este un politist ce refuza sa aresteze un tânar care le ofera hasis colegilor de liceu. Nu vrea sa organizeze un flagrant si sa il aresteze pe pusti, pentru ca nu are nicio dovada ca ar fi el adevaratul dealer. E nevoie de rabdare si tutun pana aproape de sfarsitul filmului,cand intra in scena comandantul sectiei de politie. Dex-ul si o lectie de tip gradinita, scoala, liceu etc. Constiinta, lege, politist, moralitate. Eu una m-am regasit si in aceasta pelicula. Pentru filmele romanesti trebuie sa ai macar un simbure de arta si simt cinematografic ca sa le poti savura, asa cum merita...




Niciun comentariu: